Veelgestelde vragen

Hieronder ziet u een overzicht van de veelgestelde vragen. Staat uw vraag er niet bij dan kunt u ons mailen, bellen of schrijven: U kunt een e-mail sturen naar info@svpbv.nl of u kunt ons bellen via het gratis telefoonnummer 0800 0200 086. Onze medewerkers zijn telefonisch bereikbaar op werkdagen van 08:00 tot 18:00 uur. Bekijk hier de contactgegevens.

Tarieven en facturen

Wat kost stadsverwarming?

Waarom betaal ik een Aansluitbijdrage (ASB)?

Waarom betaal ik de huur van de afleverset?

Warmtewet per 1 januari 2014: Ik heb mijn factuur voor januari ontvangen en zie dat mijn termijnbedrag is aangepast. Hoe komt dat?

Op welke manieren kan ik betalen en welke kosten zijn daaraan verbonden?

Moet ik administratiekosten betalen als ik mijn acceptgiro via internet betaal?

Ik wil internetbankieren en geen administratiekosten betalen. Kan dat?

Hoe kan ik administratiekosten/acceptgirokosten vermijden?

Hoe worden de tarieven bepaald?

Wat is het maandelijkse termijnbedrag?

Wanneer wordt mijn termijnbedrag aangepast?

Hoe berekent u mijn termijnbedrag als ik een nieuwe klant ben of naar een nieuw adres verhuis?

Ik heb mijn jaarnota gekregen en moet bijbetalen. Hoe kan dat?

Ik heb een betalingsherinnering, aanmaning of vordering gekregen. Wat nu?

Ik heb geen factuur gezien maar krijg wel een aanmaning. Hoe kan dat?

Wat houdt het niet-meer-dan-anders-principe in?

Is stadsverwarming duurder (dan gas)?

Wat is het rekeningnummer (IBAN-nummer) van Stadsverwarming Purmerend?